Sivut

tiistai 21. heinäkuuta 2015

Hammaslääkärissä

Sofin kurja päivä


Sofi kertoo:
Mulla oli tänään tosi inhottava päivä. Tai oikestaan se alkoi jo eilen illalla, kun en saanut myöhäisillan sapuskaa ollenkaan. Tänään aamulla oli sitten kauhee nälkä, mutta vieläkään en saanut ruokaa. Pöyristyttävää!
Ja aina vaan pahenee: Tuli koppakyytiä ja autokyytiä ja sit oltiinkin perillä siellä kamalassa paikassa.
Mentiin sinne huoneeseen ja se täti siellä räpläsi mua vähän. Mutta sitten! Mami lähti pois ja jätti mut sinne!!! 
Mä en sitten kyllä muista siitä paljon mitään ennen kun mami tuli hakemaan mua. Mulla oli vähän pöpperö olo ja kuolakin valui ja sotki mun turkkia.

Mulla valui kuola ihan kauheesti
Jotain mulle siellä oli tapahtunut, ja mä päätin, että en mene sinne enää ikinä!
Nyt on onneksi jo parempi olo ja mä kävin jo pissallakin. Ruoka ei oo vielä kyl maistunut, mut kai sitäkin vois kohta harkita.
Ne laitto mulle tällasen punaisen tupon
Mami kertoo:
Sofi oli hammaskiven poistossa ja myös yksi syöpynyt hammas otettiin pois. Aikaisemmin on otettu jo neljä hammasta, mutta onneksi edellisestä kerrasta on pari vuotta, joten ei tuo kovin nopeasti etene.
Kuolaa valui todella paljon kun tultiin kotiin, mutta onneksi se nyt jo loppui. Silmät ovat vielä vähän "pöllyiset", mutta nekin normalisoituvat pikku hiljaa.
Maksun aikaan piti taas sulkea silmät; nämä hammasjutut on kyllä todella kalliita, mutta ei niissä ei voi missään tapauksessa säästää.

10 kommenttia:

  1. Voi reppanaa! Kissat on niin ylen surkeita, kun ovat rauhoitettuja ja pöllyssä. Vaan onneksi ei kumminkaan ollut mikään varsinainen sairaus, vaikka hammashoitokin kyllä totisesti on hinnoissaan...

    Pikaista toipumista toipujalle! Kyllä se siitä taas iloksi muuttuu, kun saat jotakin syötyä :) Miten muuten teillä toinen kissa suhtautuu rauhoituksesta heräilijään?

    PS. Tuo teidän banneri! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olga on yleensä lähinnä huolissaan kun Sofi on toipilaana. Tänäänkin se yritti mennä lähelle, mutta kun Sofi vähän mulkaisi, niin Olga kipitti kauemmas.
      Olga on nukutettu vain kerran meillä olleessaan ja silloinkin ne oli molemmat samaan aikaan hammaslääkärissä, joten Sofin reaktiosta en tiedä.
      Tassut <3

      Poista
  2. Voi toinen, miten onkin surkean näköinen!

    Hurjia summia sitä menee kissojen suuhun, mutta se vaan kuuluu siihen perusterveydenhoitoon joten jatketaan vaan sitä silmien sulkemista jatkossakin - niin siellä kun täälläkin :)

    VastaaPoista
  3. Voi pientä, niin surkeana siellä kuola pitkin poskia. :)

    VastaaPoista
  4. Nyt tytteli on jo melkein oma itsensä. Kipittelee ja höpöttelee tuossa; otettiin punainen tuppokin yhdessä pois.
    Ruoka ei vielä ole maistunut, vähän Hyla kermaa joi kun ostin sitä ihan tätä varten herkuksi.

    VastaaPoista
  5. Oijoi ♥. Kylläpä olivatkin laittaneet kuolaa sun suuhus ;) Toivottavasti ruoka maistaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan joku lääkeaine aiheutti tuon kuolaamisen, mutta onneksi loppu aika pian. Ruokakin on pikku hiljaa alkanut maistua, pehmoruokaa nyt pari viikkoa.

      Poista
  6. Voi sua Sofia! Kaikkea sitä viaton kissa joutuukin kärsimään.. - Pepsi ja Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Onneksi en ole pitkävihainen, illalla jo kehräsin. T. Sofi

      Poista